کد خبر: ۴۲۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۵۱

حبس در قفس طلایی | زندان ترامپ چگونه خواهد بود؟

ترامپ به عنوان متهمی در مجموعه‌ای از پرونده‌های جنایی با احتمال صدور حکم روبه روست. اما اگر او زندانی شود، زندان او چه شکلی خواهد بود؟

ترامپ به عنوان متهمی در مجموعه‌ای از پرونده‌های جنایی با احتمال صدور حکم روبه روست. اما اگر او زندانی شود، زندان او چه شکلی خواهد بود؟
مجله ویک در گزارشی گفته ترامپ بی‌تردید با جدی‌ترین مخاطرات حقوقی دوران خود مواجه است. مشخص نیست که اگر رئیس جمهور سابق ایالات متحده واقعاً برای مدت نامعلومی پشت میله‌های زندان باشد، چه اتفاقی می‌افتد. همانطور که اتهامات جنایی مختلف ترامپ در چند سال گذشته بی سابقه بوده است، چشم انداز زندانی شدن او در آینده چالش‌های منحصر به فردی را به همراه دارد. در حال حاضر، حادترین خطر زندانی شدن ترامپ این نیست که در نهایت در دادگاه جاری مربوط به "حق السکوت" در منهتن مجرم شناخته شود، بلکه این است که به دلیل نقض قانونی موسوم به «دستور گگ» یا دستوری که او را از حمله به شاهدان، اعضای هیئت منصفه و سایر افراد درگیر منع می‌کند، محکوم شود.
با اینکه زندان‌های آمریکا بیش از آنچه فکر کنید چهره‌های برجسته را در خود جای داده اند، اما نگه داشتن رئیس‌جمهور سابق در حبس، ترامپ و ملت را وارد فضای ناشناخته‌ای خواهد کرد.
رسانه‌های آمریکایی درباره زندان ترامپ چه می‌گویند؟

ABC News می‌گوید: سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا (نهادی امنیتی تحت نظارت دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است که علاوه بر حفاظت امنیتی از جان رئیس جمهور و خانواده او، سایر مقامات یا دولتمردان بلندپایۀ ایالات متحدۀ آمریکا و شخصیت‌های عالی‌رتبه خارجی مقیم یا میهمان در ایالات متحده آمریکا، مسئولیت مقابله با تخلفات مالی عمده و جعل اسکناس واحد پول ایالات متحده آمریکا را دارد.) قبلاً جلساتی برای برنامه ریزی برگزار کرده است که ببیند در صورت احتمال فرستاده شدن ترامپ به نوعی "حبس کوتاه مدت"، چگونه باید او را تحت نظر داشته باشد و از او محافظت کند. با این حال، وزارت امنیت داخلی، که بر سرویس مخفی نظارت دارد، هنوز درباره «احتمال مجرم شناخته شدن ترامپ و محکومیت او به زندان» برای مدت طولانی‌تر بحثی نکرده است.

نیویورک تایمز می‌گوید حداقل یک «جلسه بداهه» بین «مقامات با آژانس‌های فدرال، ایالتی و شهری» برگزار شده که صرفاً روی «چگونگی حرکت و محافظت از ترامپ» در صورت بازداشت او متمرکز بوده است. اگر او در نهایت به زندان یا زندان فرستاده شود، احتمالاً "جدا نگه داشتن او از سایر زندانیان و همچنین غربالگری غذا و سایر وسایل شخصی او" در دستور کار خواهد بود. با این که نگهداری اسلحه در زندان‌ها "اکیدا ممنوع است"، اما مامورانی که برای محافظت از او تعیین شده اند، "مسلح خواهند بود. 
یو اس‌ای تودی می‌گوید در نهایت، در تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه ترامپ را زندانی کنیم، بر پایه این سوال این است که «چگونه می‌توان رفتار برابر با شهروندان را با تضمین امنیت رئیس جمهور سابق تطبیق داد». برای این منظور، یک قاضی می‌تواند «خلاقانه» عمل کند و به ترامپ دستور دهد «در هتل یا در یک پایگاه نظامی بماند، و درست مانند هر زندانی دیگری در انزوا باشد، اما همچنان از حفاظت سرویس مخفی برخوردار شود».

شایان ذکر است، دادستان‌های نیویورک به طور خاص از قاضی خوان مرچان نخواسته‌اند که ترامپ را به دلیل نقض حکم گگ او را بازداشت کند، اما درخواست برای در نظر گرفتن احتمال زندان رئیس‌جمهور پیشین در حال افزایش است.

چه خواهد شد؟

مقامات فدرال از اظهار نظر در مورد هر گونه برنامه خاصی برای محافظت از ترامپ در زندان خودداری کرده اند، اما در بیانیه‌ای به ABC News گفته اند که به عنوان بخشی از تعهد خود برای محافظت از روسای جمهور گذشته، ماموران سرویس مخفی "مکان‌ها را بررسی می‌کنند و مدل‌های حفاظتی جامع و لایه‌ای را توسعه می‌دهند که شامل ایالت‌ها می‌شود."

با این حال، این تلاش‌ها ممکن است به لطف فشار نماینده کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان بیهوده باشد. بنی تامپسون سناتور عضو کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان قانون «رد امنیت بی انتها و تخصیص منابع دولتی به محکومان و افراد شدیدا فاقد احترام و رسوا شده که قبلا تحت حمایت بوده اند» را به مجلس ارائه داده است. این امر تمام حفاظت‌های سرویس مخفی را از هر کسی که به جنایت ایالتی یا فدرال محکوم شده سلب می‌کند.